zondag 11 november 2012

Jurkjes en een kaptrui

Gisteren was ik bij Stiel&Stijl in Korbeek-Lo. Hoe fijn om al die creatieve mensen met hun zelfgemaakt gerief samen te zien. De sfeer zat goed, het was gezellig. Ik maakte een babbel met Griet en Lies over hun nieuwe boek. Ik zag de poppen van Tante Hilde, maakte kennis met de handgemaakte lingerie van QueenB, kocht chocolade en stikkertjes bij Klaartjes Kaartjes, praatte even met Dorien en Madame ZsaZsa, streelde over de handgemaakte kast van De Kast uit Herent en haalde alvast wat kerstinspiratie bij de dames van Pot & Papaver uit Blanden.

Maar eigenlijk was ik daar voor een workshop fotografie. Ann leerde ons dingen over ISO, Diafragma en Sluitertijd. Knopjes en lenzen werden vergeleken en als het te snel voor me ging, was er gelukkig mijn buurvrouw die duidelijk al veel van fotografie wist.
Vandaag probeerde ik de theorie in de praktijk toe te passen, leuk is dat, dat spelen met knopjes en licht.

Hieronder zie je enkele patroontjes uit Stof voor Durf-het-zelvers!

Voor dit jurkje gebruikte ik een restje van een zomerjurk (geel) en een wollen wat stijvere stof.




Mega-Mindy Time!


Ongeveer hetzelfde patroon als boven, maar dan in een soepelvallende wollen stof. Lekker warm voor de winter.


De plooien aan het voorpand van de jurk. In deze stof zie je ze eigenlijk niet zo goed.


De Kaptrui


7 opmerkingen:

  1. Danku! En de recensie is af, zie boven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai! Zo snel! Ik vind die wollen jurk heel mooi. Het zit haar als gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klein vraagje hoe oud zijn je dochters voor de maten je moet is zien bij cath grace mooi kleedje en kan jij rondbreien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mijn kinderen zijn 5 en 3. Ik maakte dezelfde maat voor beiden omdat mijn oudste aan de smalle kant is, maar speelde wel met de lengte.

    BeantwoordenVerwijderen