zondag 9 december 2012

Lekker warm

Mutsentijd! Die van vorig jaar pasten niet meer bij de nieuwe jassen en dus kon ik weer fijn iets nieuws maken. Voor Astrid koos ik wol in een soort roosachtigrood. De muts is eigenlijk nog niet af, er komen nog vlechten aan. En misschien ook een bloem erop. (Ik was nog niet helemaal klaar toen ze de muts al nodig had...beter een warm hoofd dan een muts met vlechten, dacht ik zo). Erbij een eenvoudige sjaal van twee steken rechts en twee averechts.

Voor Hannah maakte ik een sjaal in een dikkere en iets groffere soort merino. Het begin en einde naaide ik aan elkaar zodat ze hem over haar hoofd moet aantrekken. De muts erbij moet ik nog maken, ik denk nog na over een leuk patroon. 

Rozige wol: Malabrigo Worsted, kleur 44 
Blauwe wol: Malabrigo Chunky, kleur 186
Beiden gekocht bij mijn vaste wol-leverancier Julija's Shop








2 opmerkingen: