woensdag 30 januari 2013

CoupCoupCoup

Lang geleden al weer deed ik mee aan een wedstrijdje. Ik was één van de winnaressen en won vijf patronen naar keuze. Dat was fijn, zomaar patronen van coup-coup mogen kiezen!




De poppenpatronen, kreeg ik er extra bij.

Hieronder zie je patroon Anna in stof van Lotta Jansdotter. Omdat ik wat te weinig stof had, maakte ik het voor- en achterpand van de rok ongeveer 20cm smaller. In de rug zette ik een rits i.p.v. knopen, want knoopsgaten is veel werk en ik vind een rits ook makkelijker in gebruik.



Ik maakte aan de taillenaad in de zij twee lussen voor een riem of koordje. Geleerd uit dit geweldige boek.


De rits in de rug, altijd een beetje moeilijk.


En dan maakte ik het patroon Nora, met eronder een kanariegele legging van Figgy's Patterns. De stoffen kocht ik bij de stoffendepot in Kapellen. Daar verkopen ze zo nu en dan ook stoffen die in een (voorbije) collectie van Filou & Friends zitten. Als me niet vergis zat dit stofje in de collectie van zomer 2011. 







Natuurlijk wil ik AL deze (overigens zeer duidelijke) patronen uitproberen.

En ik ben blij dat de dagen al weer wat langer aan het worden zijn. Nu de zon nog!



9 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Als die patronen even goed zijn als die van haar boek, dan was dat een heel leuke prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je patronen, je kan er in vliegen
    mooie kleedjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Heel mooi stofje van Lotta J. En de print loopt mooi door doorheen de rits...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en prachtige stokjes gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel geslaagd allebei. Daar zal je veel kunnen van genieten. Benieuwd naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, zo mooi gemaakt...ik ben gek op het jurkje,het gele lint maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen