zondag 10 maart 2013

Een beetje Belgisch


Ik bladerde dit rokje al vaker voorbij, maar op de een of andere manier liep ik er niet warm voor. Te veel plooien, te weinig pasvorm. Toen iemand er vol lof over begon, besloot ik het toch eens te proberen en kijk, het is juist kei-tof. Eenvoudig en toch charmant. Het stikken van de plooien vraagt wat tijd, maar dat is dan ook alles. Ik hou ook van de voering. Daarvoor gebruikte ik een licht katoentje van mooie kwaliteit. 

De andere stof kocht ik bij Noeks. Ik had even niet door dat het nogal erg aan de Belgische vlag doet denken. Maar kom, dan heeft ze alvast iets om aan te trekken op 21 juli :-) 
Het patroon komt uit Stof-voor-Durf-het-Zelvers. 











De volgende keer maak ik de tailleband 4 cm smaller. Ik gebruikte hier een strook van 12 cm, in het boek wordt 10cm gebruikt.







11 opmerkingen:

  1. Heel mooi hoor! Ik ben ook fan van dat stolpplooirokje. Tijd dat ik die maar weer eens boven haal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stofke ligt hier ook al een tijdje in mijn stoffenkast......en nu heb ik ineens een idee wat ik ermee kan maken se....prachtig vind ik het!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had ook mijn twijfels bij dit modelletje maar deze ziet er wel schattig uit. Denk toch dat ik het op mijn 'to do' lijstje ga zetten...heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk, denk dat je me net overtuigd hebt om het toch ook eens te proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Belgische vlag ... ik zou er niet aan gedacht hebben, verblind door zo'n prachtexemplaartje !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoon! Door dit te zien zou ik het ook wel eens willen proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. supersnoezig, en oh, wat lijkt ze op u!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb dat rokje ook gemaakt! Je moet maar eens kijken op mijn blog.
    Ik ontdekte net op Pinterest dat je ook van Antwerpen bent. We komen elkaar misschien nog wel eens ergens tegen! Marte

    BeantwoordenVerwijderen