zaterdag 13 juli 2013

In 't wit

Er wordt getrouwd deze zomer! 

Eind augustus stappen mijn schoonzus en -broer in het huwelijksbootje en ik mag voor vijf kindjes de kleertjes maken. Olé!

't Was even zoeken naar de juiste materialen en uiteindelijk koos ik voor katoen, zijde, kant en tule.



Alle jurkjes zijn bijna af (er is nog een vierde in de maak voor een kleintje, dat wordt koedikoedi) en nu kan DE GROTE ZOEKTOCHT naar de juiste accessoires beginnen. Eerste stap: de linten. Zeg eens eerlijk: welke vinden jullie het leukst? Fluo geel, fluo roze of kantje roze? Ik zat ook nog aan een breder lint te denken, maar een groot striklint is alvast geen optie, strikte orders van de bruid ;-)

De lintjes op de foto's zijn dus nog helemaal niet definitief, heb ze zomaar even rondgebonden om een idee te krijgen. 




Geel valt alvast niet in de smaak bij Astrid. Die wil ook roze en houdt bovendien niet van natte voeten. 


De twee anderen waren wél content met hun roze lintjes.


Voor de mouwen gebruikte ik kant, in twee variaties.

n°1


n°2. 

Over de biais aan de mouw heb ik getwijfeld, zonder zou beter zijn. Maar dan zou er een stiksel in het lijfje komen en het leek me niet mooi en ook veel gepruts.


In de rug een blinde rits. Blij dat de kanten bloem doorloopt over de twee helften.



Het patroon vond ik in Burda 9/2012.

10 opmerkingen:

  1. Heel knap gemaakt allemaal......ik zou ook voor fluo roze gaan!
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ga ook voor de fluo roze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind net de combinatie van de verschillende kleurtjes mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik ben het eens met eens met Fo: de combinatie van verschillende tinten fluo maakt het net zo bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fluo roze, fluo geel, fluo oranje en fluo groen. 4 verschillende fluokleuren zou ik nemen moest je in fluo gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de roze fluo wel heel leuk. Een hippe tegenhanger van het kant en de tule van de prachtige jurkjes.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het eerlijk gezegd net leuk dat ze allemaal een verschillend kleurtje hebben ... tenzij ze natuurlijk allemaal echt hetzelfde eruit moeten zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amazing !!! Echt waar, super mooi !!! Net als Jo Chapeau vind ik allevier een verschillend lint wel iets hebben. Persoonlijk zou ik gaan voor ofwel een dun lintje (stijl fluoroze) of een breed striklint (maar dan zou ik met zachtere kleuren werken - bovendien aangezien dit het 'no' kreeg van de bruid to be) ...

    BeantwoordenVerwijderen