zaterdag 21 september 2013

Geel jasje

Ik was dus bij de stockverkoop van Strass kocht er naast jersey ook nog gele jassenstof. Het ziet er uit als wol, maar dat is het niet. Het is een mengeling van synthetisch materiaal, maar het voelt wel aangenaam en zacht. Wol is warmer en beter voor de huid, maar ik besloot het er toch eens op te wagen, want kleine kindertjes maken zich nogal eens vuil en dat moet allemaal vlotjes wasbaar zijn.


De rechter knopenrij is functioneel, de linker is voor 't zicht:




Op de rug een plooi en paspel.




Het is nu nog een tikkeltje te groot, maar daar groeit ze vanzelf wel in :-)

Als voering gebruikte ik een soepele voeringstof dus heel warm is het jasje niet, 't is bedoeld als jasje-voor-de-warmere-herfstdagen.


Ik liet me inspireren door Straightgrain en Iene-Miene. Het patroon is online te verkrijgen op Etsy. Een volgende keer zou ik binnenin aan de knopenkant een beleg toevoegen en ik versmalde het aan de zijnaden 5cm, maar verder een fijn patroon.

En dan zit er nu wat testwerk in 't verschiet, want er komt binnenkort iets nieuws op de markt!




6 opmerkingen:

  1. Oh, 't is zo mooi geworden! Ik hoop snel te beginnen aan een jasje in exact dezelfde stof :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n stofje is perfect voor kids. Want zo'n zuivere wol moet altijd naar de stomerij en dat is wel een kostelijke grap!
    Heel mooie kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig manteltje, helemaal herfst-proof!

    BeantwoordenVerwijderen