maandag 23 september 2013

Guirlande

In november komt er een nieuw tijdschrift met naai- haak- en breipatronen op de markt: La Maison Victor. Daar zochten ze teststers voor en zie daar, ik was één van de gelukkigen.

Hier zie je het patroon Guirlande in maat 116, dat dus in de eerste editie zou moeten verschijnen.



Toen ik het patroon zag wilde ik absoluut een soepele viscose gebruiken, dat valt mooi naar beneden. Eigenlijk wilde ik een effen viscose, omdat de plooien vooraan daar beter in tot hun recht komen. Maar er was geen effen viscose bij Eclips in Berchem en ik was ongeduldig. Ik kocht na wat geaarzel deze bloemen in herfstkleuren.


De binnenkant, altijd interessant....

Maar wat is er toch aan de hand met de onderkant?  Het hangt gewoon scheef als iets. Misschien nog even nameten, ik moet iets fout gedaan hebben...of misschien is dat wel een testje om te zien of wij teststers wel goed opletten ;-)

Twee dagen later kwam ik nog een soepel stofje tegen: zijde-katoen. 
't Was wel roze... maar ons blondje staat daar goed mee, dus ik hoefde niet lang na te denken. 





't Is beter zonder riempje, die roze versie. Beetje kort wel. Ik had 5cm aan de zoom toegevoegd maar moest dat er weer afknippen toen voor- en achterpand niet even lang bleken te zijn.


Het was een plezier om te maken, heel erg duidelijk uitgelegd, zo met tekeningen en in mensentaal. En nu ga ook ik de mensen van La Maison Victor mijn ervaringen delen, zodat het patroon straks helemaal perfect in het boekske terecht komt!

3 opmerkingen:

  1. Hele mooie versies! Zo zonder riempje vind ik ook beter bij het roze kleedje. Ik was nog niet overtuigd van de Guirlande, maar nu wel.

    BeantwoordenVerwijderen