woensdag 9 oktober 2013

Stockverkopen


De komende weken zijn er hier in 't Antwerpse interessante stoffen-stockverkopen.
Tot hiertoe ben ik bij Fragile en Strass geweest. De kwaliteit is erg goed en de prijs schappelijk (7.50€/meter bij Fragile, bij Strass denk ik dat de duurste stof iets van 12.50€/meter is). Bij Fragile hebben ze vooral jersey van viscose en ook wel van katoen. Het aanbod bij Strass is gevarieerder: jersey, mantelstof, viscose, wol, katoen, voeringstofjes,.... vanalles wat dus. Dus ik zou zo zeggen, allen daarheen! :-)

Heb je nog leuke tips (ook buiten Antwerpen), laat het me weten, dan zet ik hem er bij.

  • Froy & Dind, Samberstraat 57, 2060 Antwerpen.
    • maandag 14/10 + 25/11, 10u-18u
    • dinsdag 15/10 + 26/11, 10u-18u
    • woensdag 16/10 +27/11, 10u-22u
      • update: Straightgrain liet me weten dat er geen/weinig stoffen verkocht zullen worden, wel kleertjes. Dus toch nog: hup allen daarheen ;-)
  • Strass Kids, Tweemontstraat 26, 2100 Deurne
    • vrijdag 17/10, 13u-16u
    • zaterdag 18/10, 9u-13u
  • Atelier Assemblé, Kerkbeekstraat 5, 2060 Antwerpen
    • donderdag 17/10, 17u-22u
    • vrijdag 18/10, 10u-17u
    • zaterdag 19/10, 10u-17u
  • Fragile, Van Diepenbeeckstraat 10K, 2018 Antwerpen
    • woensdag 13/11, 10u-17u
    • donderdag 14/11, 10u-17u

6 opmerkingen:

  1. Jammer dat ik niet in Antwerpen studeer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een absolute topper is de stockverkoop van Scapa: zijde, damast, egyptische katoentjes, unieke voeringen... en een pak goedkoper dan bij de meeste anderen. ook bij ann demeulemeester vind je echt mooie dingen, en ze geven steeds meer stof mee dan gevraagd, altijd leuk. 'k blijf liever weg bij dries van noten, wat die verkoopt is wel héél mooi, maar toch nog steeds stevig geprijsd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips! Dries Van Noten is idd nog te duur en daarom ga ik er ook niet meer. Scapa en Ann Demeulemeester nog niet geweest, zal dat eens in de gaten houden.

      Verwijderen
  3. En moest ge nu uit één van die 4 moeten kiezen , voor welke zou je vanuit Gent daar naartoe komen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeilijke vraag...ik zou naar Strass gaan denk ik, omdat het aanbod het gevarieerdst is. Er zijn ook wat knopen en versiersels te krijgen. Maar 't blijft een stockverkoop en dus op voorhand moeilijk te voorspellen wat het zal zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk zeg ..te laat maar volgend jaar moet ik zeker op tijd uitkijken

    BeantwoordenVerwijderen