donderdag 31 oktober 2013

Warme vest

Dat meisje van 6 groeit als kool en dus was het tijd voor een nieuwe vest. 


Ik koos een patroontje uit de Knippie 4/2009. Aan de mouwen en onderkant van de vest moest volgens het patroon boordstof, maar ik vond het bij deze stof beter zonder.


De stof is een soort wollige fleece die ik bij een stockverkoop van Strass vond.


De rits inzetten viel tegen. Ik kreeg hem er niet mooi genoeg in naar m'n goesting, de stof 'danste' te veel onder mijn machine. Uiteindelijk maakte hem twee keer los en foefelde dan maar wat met de binnenkant om toch maar iets of wat toonbaarheid te verkrijgen.


Aan de zijkant een steekzak. Een volgende keer zou ik zakken bovenop stikken denk ik.
Voor de voering gebruikte ik een fijn Liberty-stofje.


Ik experimenteerde eens met pins want een tikkeltje stoerder mag wel voor een eersteklasser :-)






8 opmerkingen:

  1. Ik vind hem echt heel tof en zou er zelf eentje willen! Lekker warm zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg het inderdaad lekker warm toen de stof op mijn benen lag tijdens het naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie combinatie met die voering!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een prachtig mooi vestje! De stof ziet er heerlijk uit, en de combinatie met lieflijke bloemetjes en stoere sterretjes is erg leuk. En wat kun je dan balen als zo'n rits niet meewerkt he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lekker zacht rood vestje ...ze ziet er leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen