dinsdag 25 februari 2014

Jurkje voor mezelf

Als ik iets voor mezelf maak, vind ik dat veel moeilijker dan voor mij dochters. En dat heeft dan vooral te maken met de stofkeuze. 't Moet goed voelen en goed vallen. De kleur moet me staan en stof moet passen bij het patroon. Een gewoon katoentje mist naar mijn smaak soms dat ietsiepietse extra. Afin, een heel gedoe, je hoort het.

Ik koos hier voor een stofje van mode-ontwerper Stephan Schneider.


Ik koos voor het sobere blauw.
Het was nauwelijks af of ik kon er al mee op restaurant. Hoge hakjes erbij, passende oorbellen et voilà, ik was aangekleed.

Nog even poseren voor de foto.


En nog eens lachen naar de camera.



Beetje hangen :-)



Het patroontje met aangeknipte mouw vond ik bij Salme Sewing Patterns. Elisa uit Groot-Brittanië maakt haar patronen zelf en werkt ze tot in de details uit. Schoon gerief!


16 opmerkingen:

  1. waw, super mooi! erg stijlvol! Dat stofje wil ik ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel stijlvol! Net als de styling en de locatie trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeg, zie ik daar een professionele naaister, in een professionele shoot als een professioneel model! Heel mooi stofje, benieuwd naar de collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, zo mooi in al z'n eenvoud, dat kleedje!
    En inderdaad, schoon gerief daar bij Salme, heb meteen ook twee patronen besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waauw!! Keischoon jurkje!! En wat een sjieke foto's! !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die staat jou echt mooi en waarschijnlijk niet te moeilijk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ontzettend mooi stofje en modelletje. Hij staat je beeldschoon!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Staat je goed! Mooi stofje en modelletje.
    Was leuk je te ontmoeten gisteren, ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél mooi! Fijn met jou gebabbeld te hebben zaterdag! en leuk om jouw blog te ontdekken. :)

    BeantwoordenVerwijderen