maandag 10 maart 2014

Lente

De zon, dat voelt toch zo goed! En zaterdag kwam dat ook nog eens heel goed van pas. Ik had afgesproken met Sylvie om wat foto's te maken. Sylvie fotografeert graag en zo kwamen we op het idee om eens samen een fotoshoot te doen. Dat is voor mij heel plezant, want zo kan ik gemakkelijk commentaar geven ;-)


Ik maakte drie vrolijke jurkjes in vrolijke kleurtjes, 't is immers (bijna) lente!





Als basis gebruikte ik steeds de jurk uit Stof-voor-durf-het-zelvers.


Bij de gele voegde ik vooraan een frons toe.



....bij de rozige plooien....




...en bij de blauwe-turquoise een witte paspel en een tule-rokje als onderrok.


Als voering voor het lijfje gebruikte ik een gewone witte katoen.
De rok was geen zwier-rok, wel een frons-rok (maar dat zwiert ook wel een beetje :-)








Bedankt Sylvie voor de originele, sfeervolle foto's, dat gaan we nog doen!

De stoffen zijn Scapa-stofjes van MonDepot :-) Hij kreukelt van zichzelf, maar als je wil kan je die er makkelijk uitstrijken, 't is katoen.

En dan twee uurtjes na de fotoshoot, hup, naar 't Zuid want afgelopen zaterdag was ook ik bij de 'blog a meet-up' in Antwerpen. Manmanman, wat was dat gezellig. Soetmin had dat allemaal geweldig georganiseerd. Er waren bekende en minder bekende blogsters, er waren bagels, cup-cakes, drank à volonté (cava! cocktails! wijn! water!) Afin, ge hoort het, we kwamen niks te kort. Er waren ook vele sponsors die het evenement dat beetje extra gaven. Annick -een "minder bekende blogster" want nog maar net bezig - somt het mooi op  (al moet ge voor het seks-artikel van Soetmin wel zelf de Femma van februari in huis halen ;-). Toen ik naar huis ging bleek de laatste tram al vertrokken te zijn maar ik kreeg een leuke babbel met de taxi-chauffeur in ruil. Fijne dag was dat. 





10 opmerkingen:

  1. Prachtige creaties, schattige stofjes en modellekes met daarbij foto's die het allemaal super mooi tot zijn recht laten komen, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moooie jurkjes ... ze lijken gemaakt voor dit heerlijk zonnig dagje.
    had er willen bij zijn maar misschien volgende keer ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleedjes! Het was fijn je te ontmoeten. Hopelijk tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige lente-plaatjes. Leuk zo de drie verschillende jurkjes in drie kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben blij dat ik ook met jou gepraat heb! Het was me zeer aangenaam daar in de Wasbar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. yes, ik heb je gevonden! Leuke babbel hebben we zaterdag gehad! En die kleedjes, zijn dat de kleedjes die je zo maar even snel maakte? Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!!
    Ik krijg veel spijt dat ik niet met meer mensen een praatje maakte. Mijn kleine man leidde me constant af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh.... Prachtige kleurtjes!

    .... Enne... Bedankt voor de vermelding!!

    BeantwoordenVerwijderen