dinsdag 15 april 2014

Candy Jurkje

Een rood jurkje voor klein meisje. Het patroontje komt uit het magazine La Maison Victor (Lente 2014). Niet moeilijk en erg goed uitgelegd, vind ik. Volgens de werkbeschrijving moet er aan de hals (en de mouw) geen naadwaarde bijgetekend worden, maar ik twijfelde of dat wel mooi zou zijn, dus knipte ik voor de zekerheid een centimetertje aan. De stof is echter stevig genoeg en eigenlijk is het ook wel hip om het niet om te zomen, dus ik besloot het voorlopig zo te laten. Nog even nadenken dus of ik een centimeter van de halslijn afknip.





Astrid wordt in september 5 jaar en ik maakte maat 110. Het zit nog een tikkeltje te ruim. De lengte is dan weer wel goed, beetje kort zelfs, want ik tekende er drie centimeter extra bij.




Ik ben fan van de zakjes, een leuk detail dat het iets extra's geeft. Ook de mouwen geven wat extra pit.





Het stofje is een aangename en stevige stretch-stof. Een polyester-katoenmengeling, en ze werd gebruikt voor de zomercollectie 2013 van het kledingmerk Lucy has a Secret. Einde deze week verschijnt deze stof samen met andere stofjes bij Mon Depot! 


15 opmerkingen:

  1. Oo, jullie hebben stof van Lucy has a secret? Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n modelletje zie ik ook meteen zitten voor onze oudste (en voor mezelf ;-)!) Tot welke maat gaat het patroontje?
    Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van niet afgewerkte zomen ...
    Het stofje is perfect voor dit projectje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat tot maat 176, dus daar kan je misschien nog inpassen. Ik zat er ook al aan te denken om deze voor mezelf te maken, 't ziet er zo comfortabel uit!

      Verwijderen
  3. ik vind het ook leuk maar zoals het in het boekje stond vond ik het maar half en half afgewerkt... jouw stof is veel mooier.
    Ik zou het omdoen maar dat kan je nog altijd doen als je het zelf nodig vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lucy has a secret stofjes??? Ik kan niet wachten! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Ik twijfelde ook of ik dit jurkje wel zou maken, omdat het niet afgewerkt is.
    Maar uws versie ttrekt me wel over de streep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk stoer modelletje en een prachtige knalrode kleur. Staat je dochtertje heel mooi.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh da's een tofke! Zou ik hier zeker mee scoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, supermooi. Ik zou de hals zo laten, dat vind ik het mooiste deel van het jurkje! Verzorgd en toch superpittig. (eneuh, go for it, in volwassen versie zou ik het zo willen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superjurkje! En inderdaad: dat niet omzomen is juist erg stoer.

    BeantwoordenVerwijderen