vrijdag 23 mei 2014

Drie jurkjes

Ik maakte deze week drie jurkjes voor mezelf. Twee uit tricot, één uit crêpe van viscose.
Eigenlijk zat ik wat krap in mijn tijd, maar ik stelde mijn prioriteiten en dan lukt zoiets wel.

Jurk 1.
Heerlijk ding om over het hoofd aan te trekken. Geen ritsen, geen knopen, zalig. Het patroon schreef een lint in de taille voor, maar ik koos voor een elastiek. De tunnel maakte ik met behulp van werkbeschrijving van de candy-jurk uit de lente-editie van het magazine La Maison Victor.

Ben ook erg blij met de schoenen trouwens. Deze Zweedse Hasbeens tikte ik op de kop in een uitverkoop.



Patroon: Stitched by you, najaar 2012.
Stof: Fragile
Glitter(!)- Cardigan: Aymara

Jurk 2.
Ook van tricot. Hetzelfde model als hierboven, maar dan zonder elastiek in de taille. Hier opteerde ik voor een riempje. Dit exemplaar bleek -raarmaarwaar- groter uit te vallen dan de eerste. Daar zal nog aan gesleuteld moeten worden! Let op de zakken, zo handig man!

Patroon: ook Stitched by You dus
Stof: ook Fragile

Jurk 3.
Die stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. De Little Black Dress (maar dan in 't rood :-) van La Maison Victor. Ik had aanvankelijk mijn twijfels over het pof-gehalte van dit patroon, maar olalala, wat ben ik er blij mee!!! Heerlijk luchtig en - in alle bescheidenheid - 't staat me wel ;-) mooi meegenomen dacht ik zo. Die wil ik nog wel eens maken.

Maar de foto's maken ook veel goed natuurlijk! Die werden door mijn nichtje Frieda gemaakt.






Stof: Fragile






20 opmerkingen:

  1. Oh Katlijne....die jurken staan je stuk voor stuk BEELDIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie mooie jurken, maar de laatste is absoluut mijn favoriet! En ik heb daar ook het patroon van liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi en amai zo goed gewerkt ... jouw mooie stofjes wachten hier op tijd grrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. allemaal even tof! De little black dress staat hier ook nog op het lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klopt, het worden 3 favorietjes die je heel mooi staan, ik zie ze ook als perfecte basis om te combineren!
    Je hebt alweer prachtige stofjes binnen, ik zat hier alweer met hartkloppingen, maar ik moet nu eerst even jouw andere stofjes verwerken hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tempo! Daar kan ik absoluut niet aan tippen. Het werden in ieder geval drie prachtige jurken. De laatste jurk vond ik niet zo geweldig in het tijdschrift maar nu ik hem op jou in het rood zie moet ik mijn mening herzien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow... mooi!, ze staan je stuk voor stuk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw, knap! 2 jurkpatronen om te onthouden én zo'n mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geweldige jurken ! Gij zijt zekers heel fier nu !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kleerkastuitbreiding. ;-)
    Heel geslaagd!
    (die schoenen, zalig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze post was voor mij het duwtje in de rug om ook eens een jurkje voor mezelf te proberen. Ik heb gisterenavond meteen stofjes van Fragile besteld... Nu nog tijd vinden :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amai jij kan er iets van Echt prachtig!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow zeg, zo mooi. De eerste is mijn favoriet, die wil ik ook! Bedankt voor de patroon-tips!

    BeantwoordenVerwijderen