zondag 13 juli 2014

Retro jurkje

Vandaag gingen wij naar de Sinksenfoor (voor wie niet van Antwerpen is: dat is hier de jaarlijkse Kermis...). Het was de laatste dag, dus we pakten het ervan: eendjes vissen, paardemolen, smoutebollen, bultenglijbaan, nog eens paardemolen, de rappe rups en het reuzenrad.

Hannah wilde graag haar nieuwe jurkje aan en dat mag dan van mij, ik ben daar makkelijk in... Als ze zich maar goed voelt denk ik altijd (met stiekem een warm vestje in mijn tas voor als ze het toch koud krijgt).


Het is een leuk model, zo'n beetje sixties, met een klokrok en een strik in de nek.


Ze kon moeilijk kiezen: de koets? Of toch maar het paard?


Het paard, da's leuker ;-)


Leuke glijbaan trouwens, ik ging er zelf ook op :-)


Ik vind het altijd fijn als mijn dochters blij zijn met een zelfgemaakt jurkje. Dat doet toch een beetje deugd. Onze jongste dochter was wel jaloers op dit jurkje, en ze heeft me met lichte aandrang gevraagd of ik er ook zo eentje voor haar wil maken "in het roze met blauw". Zo lief...daar kan ik niet aan weerstaan, dus er komt nog zo'n jurkje binnenkort :-)


Het kan aan mij liggen, maar ik had wat problemen met de maat. De uitleg in het boek was perfect en het patroon zag er ook duidelijk uit, maar in de rug was er 8cm te veel en nu vraag ik me af of ik iets niet goed begrepen heb. Heeft er toevallig nog iemand dit patroon gemaakt?


Patroon: Whiskers, uit Homemade Mini Couture
Stof: hier

14 opmerkingen:

  1. Prachtjurk! Gelijk heeft die kleine meid dat ze daar mee uit wil!
    Die zelfde glijbaan verscheen zojuist ook op een andere blog, 'Tien' , het dametje van haar droeg een 'winterse' Maëlle. Elkaar niet gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had het toevallig ook gezien op die blog...:-) Helaas elkaar niet gezien!

      Verwijderen
    2. We zagen elkaar idd jammer genoeg niet :-)

      Verwijderen
  2. Mooie jurk. Moet ik ook eens testen denk ik. boek ligt hier ook. Laatste keer op't Zuid hoorde ik net op het nieuws. Leuke foto's geeft het wel hé zo'n foor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maten zijn ruim in HMMC ... vooral in de breedte. Ik maak een vijf jaar voor mijn zesjarige, maar neem dan de lengte van zes of zeven jaar. Ik heb de Whiskers zelf nog niet gemaakt, net omdat de foto erbij ook al toont dat het nogal breed valt, niet dat mijn dochters bonenstaken zijn, maar ik zie ook graag dat een bovenstukje mooi aansluit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, zo zit dat... bedankt voor de tip :-)

      Verwijderen
  4. Wat een zalig jurkje! Heerlijk retro, zoiets mag ook wel in mijn kast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik deed vorig jaar ook een poging om deze jurk te maken, maar veel verder dan driegen ben ik toen niet geraakt. Hij was véél te breed. Maar ik heb me plechtig voorgenomen om hem dit jaar af te werken en het probleem op te lossen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awel, ik maakte hem ook al en ik heb hem van miserie ook een jaar laten liggen, ontzettend veel te breed. Ik heb hem uiteindelijk schuin ingeknipt en de rits er terug ingezet, wat een miserie was aangezien ik voordien al een sierstiksel rondom rond maakte... De mambo ligt hier ondertussen ook al een jaar geknipt maar ik durf hem niet meer in elkaar zetten, schrik dat ook die bij mijn smalle dametje veel te breed gaat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de rug gewoon 8cm ingenomen: 5cm aan linker en rechter rugpand en dan nog 1,5cm aan de zijnaden. Nu past hij perfect. Voor de tweede versie zal ik ook wel wat moeten foefelen vrees ik :-)

      Verwijderen
  7. 't Is wel een super schoontje! Moest je het patroon er niet bijgezet hebben, ik had het niet herkend omdat deze idd mooi aansluit en die uit het boek er (veel te) breed uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen