zondag 7 september 2014

Warm en koud

De laatste dagen is het hier in België weer lekker warm buiten, maar toch denk ik al aan de kou die komen gaat. Sowieso schommelen de temperaturen tegenwoordig vlotjes van 15°C naar 25°C, dus we hebben van alles wat nodig.

Ik maakte hier een jurkje in een wat dikkere stretch-fluweel. Bij 15°C dragen we dat met een vestje, bij 10° met een kousenbroek erbij en bij 5° met een kousenbroek, sous-pull, vestje en warme laarzen. En bij -5° gaat er nog een skipak over :-)



Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar donkere kleuren zijn steeds zo moeilijk te fotograferen!
De kleur van de stof is marineblauw.


De achterkant sluit met knopen. Dat is eens iets anders dan een rits en eigelijk vind ik dat zelf net iets makkelijker. Bij een rits heb ik het soms moeilijk om het perfect recht te krijgen aan de halslijn. Bij knopen gaat dat vanzelf. 



Het patroontje vond ik in Zelfgemaakte Kleertjes 1 (patroon Luna).
Het stofje komt van Mijn Depot :-)

8 opmerkingen:

  1. Van goed doordacht gesproken! Mooi in alle eenvoud. Die gaat bij alles passen en nog veeeel uit de kast komen. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi en handig, zo'n makkelijk te combineren jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi jurkje met die plooien
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom theel mooi tot zn recht in dat stofje en die kleur, en op dat meisje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een supermooie Luna, perfecte stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen