zaterdag 1 november 2014

Nog eens iets vertrouwds

De laatste tijd waagde ik me aan wat moeilijkere naaiprojecten en dat wilde niet zo lukken. Zo maakte ik voor mezelf een rok die veel te groot was en een jurk die meer op een zak leek. 


Om mezelf niet langer te kwellen, besloot ik nog eens een vertrouwd patroontje te maken. Ik koos er eentje van SVDHZ, daar kan een mens weinig verkeerd mee doen. 

Ik knipte het voorpand van het lijfje door om daar een andere stof te gebruiken (een restje Liberty, één van de eerste stofjes die ik ooit kocht), en ik koos de versie met plooien in de rok. Voor de rest gebruikte ik een rode stretch-satijn.
  



De achterkant liet ik volledig rood.


Het jurkje is helemaal gevoerd met een nogal speciale voeringstof. Een voering die pas wordt wat hij is na een eerste wasbeurt. Voor het wassen is hij namelijk redelijk stijf waardoor je hem makkelijk kan hanteren tijdens het naaien. Na de eerste wasbeurt wordt het dan een heel luchtig stofje. (Binnenkort vind je deze stof in onze webshop.)


Het heeft deugd gedaan, dat SVDHZ-ertje. Volgende week ga ik samen met Debora en An naar de boekenborrel van Griet. Want ook ik ben wel erg benieuwd ben naar wat er in haar tweede boek zal staan. Het eerste is hier al goed gebruikt en het tweede zal vast ook wel een succes worden. Hopelijk zie ik jullie dan!

9 opmerkingen:

  1. Echt een mooike! En dan zien we elkaar volgende week! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. knap! en dat handtasje is ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kleedje, en terecht spaarzaam met zo'n schoon liberty-stofje! Tot volgende week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze jurkjes blijven het doen... de stof valt heel mooi in de rok en de versnijding vooraan vind ik heel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eenvoudige jurkjes, ik vind ze het mooist. Topversie, met dat strookje Liberty.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eenvoudig en mooi, zo zien we het graag!!! Leuk met dat strookje Liberty!
    Tot vrijdag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen