vrijdag 26 december 2014

Buiten

Terwijl de feesten in volle gang zijn, zit ik met m'n hoofd nog een beetje bij vorige week. Toen hielden we een fotoshoot in openlucht. Dat was best wel koud, maar het belette Sylvia, Dorien en Lindsy niet om naar Antwerpen af te zakken en het beste van zichzelf te geven. Iedereen had schoon gerief gemaakt, zelfs onze fotografe Frieda had zich achter de naaimachine gezet. En daarbovenop had Lindsy haar mama meegenomen om ons op te maken, fijn was dat.

Sylvia maakte voor zichzelf de Emma-jurk uit La Maison Victor, Winter 2014. Uit hetzelfde magazine een vestje voor haar zoontje. Hou haar blog in de gaten voor meer details!


Dorien maakte de Betty Dress van Sew Over It. Ik had haar een rode stof gegeven omdat ik vond dat ze mooi met rood staat.


Daarnaast maakte Dorien nog een cape uit een los geweven stofje van Mis-En-Plis.


Lindsy maakte (even opletten dat ik niks vergeet): een rok, een top, een vest, een muts en een bodywarmer. Hier alvast enkele foto's, maar ik denk dat ze daar zelf op haar blog veel beter over kan vertellen één dezer dagen :-)

De vuurtjes hielden ons een beetje warm en de worstjes waren verdwenen voordat ik er erg in had.


De stof van het vestje (patroon Ole van Zonen09) vind je hier, die van de rok hier.



Frieda maakte voor haar dochter twee rokjes en een sweater. Voor de rokjes gebruikte ze geen specifiek patroon, maar voor de sweater gebruikte ze een patroon van Oliver and S.

 


 

Stofjes: hier, hier en hier.

En ikzelf maakte ook iets. Eerst een jurkje voor mezelf uit een stevige stretch stof, dezelfde die Lindsy voor de rok gebruikte. Ik koos voor de Harlequin-jurk van La Maison Victor, winter 2013. Dit patroon had ik al eens eerder gemaakt uit deze stof, maar die viel wat kort uit zodat ik hem nu als lange trui draag. Een fijn patroontje. Wel nogal recht, er zitten geen zakken of kraag aan waardoor het nogal 'plain' is, dus combineren is de boodschap.



En dat combineren deed ik hier met een vest, lederen handschoenen en een pelsje. De handschoenen kocht ik (lang geleden)  bij de fijnste handschoenenwinkel van Antwerpen. Er zat eens een gaatje in en dat hebben ze gratis en voor niks netjes gerepareerd. Fijn is dat, vakmanschap. Het pelsje komt van Perron 87 in Sint-Niklaas. Cadeautje van de husband :-)


Voor onze oudste dochter maakt ik een A-lijntje uit de cupcakes van Lucy has a Secret. Het zwiert een beetje. Ik voerde het wel met een rekbare voering om het wat meer body te geven. Ik zoomde het niet om, omdat ik dacht dat het voldoende zou zijn. Maar nu ik het zo op de foto zie, ga ik dat toch alsnog doen.






En voor de jongste een recht rokje dat gewoon nog veel te groot is en van haar heupen zakt. Dat verdwijnt dus een jaartje in de kast :-)
Stof: hier. 


Bedankt weer iedereen voor de mooie creaties! En uiteraard ook Frieda voor de sfeervolle foto's :-)


18 opmerkingen:

  1. Je doet ons weer watertanden hé, Katelijne! Schoon gerief werd er gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er gezellig uit ... met vrolijke creaties

    http://mumendemiekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat gezellig! en de wig-wam in de achtergrond vond mijn oudste zoon heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Er zitten echt prachtige creaties bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh waw, ik word er zowaar een beetje jaloers van. Wat een prachtige outfit heb jij aan! Die combinatie <3 En de rest gaf ook het beste van zichzelf, das duidelijk. Benieuwd naar de details!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook helemaal weg van jouw outfit Katelijne!!! Heel mooi en super gecombineerd!
    En die fotoshoot zag er heel gezellig uit! Hele mooie kleren/kleertjes allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gedaan allemaal zeg! Ik kijk al mee uit naar de volgende ronde!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zo schoon uw outfit, Katelijne. Zo helemaal mijn stijl en goesting.
    Nice job, iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel naai-ijver op één plek. Knappe combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooie foto's van super mensen en kledij! Kan niet anders met zo'n mooie stoffen! als je nog eens testers nodig hebt! Ik ben zeker kandidaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's,mooie modellen,leuke locatie en super mooie kleding!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele leuke shoot en super kledingstukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Ik heb meteen zin om ook die Harlequin jurk te maken. Of de Betty dress in dat rode stofje. Super mooie creaties allemaal !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi gecombineerd die Harlequin-jurk; heel stijlvol!
    Voor de rest allemaal heel inspirerende creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, dat zag er een fijne namiddag uit! Met véél schoon gerief.
    En amai, dat combineren, daar ben jij toch wel een krak in!

    BeantwoordenVerwijderen