zondag 7 december 2014

Winterrokje

Kleren voor mezelf kan ik altijd wel gebruiken.
Daarom maakte ik een rokje. Een kort winterrokje uit een wollen stof. Aanvankelijk ging ik op zoek naar een patroontje, maar kon er geen vinden en dus nam ik het over van een bestaand rokje.





Het is wat te breed en tikkeltje te lang, iets wat me wel vaker overkomt omdat ik altijd zoiets heb van "dan kan ik het nog innemen", maar eigenlijk is dat weer extra werk dus kan ik het even goed van in het begin juist doen voortaan :-)



Ik voerde de volledige rok met een anti-statische voering en voegde een grijze boord onderaan toe.

En zo heb ik er weer een rokje bij. Met een warme kousenbroek eronder, is het vaak warmer dan een broek en laat dat nu even mooi uitkomen met deze winterkou...

Stofje: hier
Foto's: Frieda Van Hauwaert

11 opmerkingen:

  1. Supermooi gecombineerd met dat roze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag ik dit rokje niet eerder op de achtergrond met de clutch bij Eva Maria?
    Blijvertje! Hangt de voering dan onderaan vast aan de buitenrok?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed opgemerkt van die clutch! :-) De voering hangt vast aan de buitenrok. Ik hield een keergat open dat ik als laatste met de hand dichtnaaide. Zo is de rok helemaal rondom gevoerd.

      Verwijderen
  3. Tof rokje in mooi stofje. Antistatische voering, heb weer wat bijgeleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat een leuk rokje! Ik ban fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dankzij jou wil ik nu ook een grijs wollen rokje... Mooie stof, ik ben ze vandaag gaan ophalen bij de post.

    BeantwoordenVerwijderen