dinsdag 3 februari 2015

Pippa rok - LMV

De Pippa-rok van La Maison Victor zat al een tijdje in mijn hoofd. Het patroon sprak me aan omdat het er elegant en comfortabel uit ziet. En ook, omdat ik daar de perfecte stof voor meende te hebben.

De stof die ik had was een katoenstretch met een neutrale kleur. Officiëel is het bruin, maar voor mijn gevoel is het eerder beige.

Voordat ik aan het patroon begon moest ik nog even denken aan de minder positieve ervaringen van Lindsey van de blog Stannel. Maar ik ging het er toch maar op wagen.

Het was in het begin even puzzelen welke plooi nu waar precies moest komen en waar dan wel precies middenvoor was, maar van zodra je dat goed hebt, is de rest a piece of cake.



Met de tailleband werkte ik extra nauwkeurig (mijn naai-juf was daar altijd streng in), maar ik maakte de fout een elastische versteviging te gebruiken. Als de stof niet zou rekken, was dat geen probleem geweest, maar deze stof rekt. En nu rekt de tailleband dus mee waardoor hij wat te breed zit.



De plooi vooraan heeft de neiging wat uit zijn plooi te vallen, al kan dat ook komen omdat de tailleband wat te breed valt. Goed strijken en niet te veel in de wind gaan staan is dus de boodschap  :-)


De zoom werkte ik met de hand af met een blinde zoomsteek.


De foto's werden gemaakt door Frieda Vanhauwaert. Wat een blog-luxe is dat toch, iemand die foto's van me maakt....danku Frieda!

Patroon: Pippa van La Maison Victor, winter 2014
Stof: Katoen-stretch





17 opmerkingen:

  1. Zoals ik "live" al had gezegd: hij staat je super! Ik waag me binnenkort ook aan eentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zou mij niet staan, maar jij bent er echt heel mooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van het model - helaas staat deze peer er voor geen meter mee ;). Schoon geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij staat een peer schitterend met een kortere versie van deze rok ... ik ga het eens proberen met een donkerblauwe (jeanskleur) linnen stof (na de communiedrukte) en hou je op de hoogte :-)

      Verwijderen
  4. Een elegante rok. Ik vind jouw versie mooier dan die in LMV.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klassiek met een twist: heel mooi ... Lag mijn stoffenkamer niet al overvol, ik bestelde dezelfde stof voor hetzelfde project onmiddellijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een rok met stijl en jij hebt er een heel mooie versie van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen