zaterdag 28 februari 2015

Streepjes again

Ik ben in een streepjesperiode.


Deze soepele, jeans-achtige stof komt van Max & Lola. Hij voelt heerlijk aan en het is een plezier om mee te werken.


Ik koos nog eens een patroon van SVDHZ2, met kraagje en rimpelrok.


Om te voorkomen dat de kraag gaat flappen gaf ik enkele kleine stiksels bij de cruciale punten vooraan, op de schouders en achteraan.




En voor wie mijn vorige blogpost gelezen heeft: ik kon al wat meer licht toveren op de foto's. Ik gebruikte een 50mm lens en lichtte wat bij met een daglichtlamp. (die eigenlijk te zwak is voor dit soort foto's, maar het werkte hier voldoende).



Voor de rits in de rug gebruikte ik deze keer eens een blinde rits die je per meter kan kopen. Veel goedkoper dan de op maat gemaakte ritsen, maar de kwaliteit is ook minder. Zo merkte ik dat je hem niet helemaal blind kan krijgen, je ziet hem zitten tijdens het dragen....grrrr.... volgende keer weer gewoon de op maat gemaakte ritsen!



Patroon: SVDHZ2
Stof: Max & Lola




5 opmerkingen:

  1. Schoontje! Dat rode kraagje contrasteert prachtig met dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weeral een topperke bedoelde ik, en dat stiksel van de zoom dat zo opvalt vind ik wel tof.

      Verwijderen