maandag 9 maart 2015

Hun favoriete lentejurkjes

Het heerlijke lenteweer van gisteren ging hier niet zomaar voorbij.


We trokken naar een dorpje in de Antwerpse Haven: Lillo.


Astrid kon haar geluk niet op. Oooo water! Zon! MamaMamaMama, een boot!


Ze draagt een Candy-jurk uit katoen-tricot die eigenlijk voor de grote zus was. Ze had het zien hangen en vond het helemaal geweldig. Die is voor mij!






De mouwen en de zakken gaf ik een andere kleur zoals je ziet. Ik twijfelde er heel erg over maar ben uiteindelijk tevreden over het resultaat.

En terwijl dat klein Astridje met pijl en boog oefende, plukte Hannah bloemetjes. Zo verschillend die twee...

Hannah was blij dat ze het oranje jurkje niet aan hoefde, want haar favoriete jurkje hing ernaast en dat was blauw.


Ook vriendinnetje Anouck was er bij. Toen ze zag dat Hannah en Astrid nieuwe kleren aan mochten wilde ze dat ook. Ze koos een zwierjurkje dat ik vorige jaar eens maakte.






We liepen wat verder en het was ondertussen zo warm dat de truitjes uit konden.


Voor beide jurkjes gebruikte ik patronen uit SVDHZ. Het blauwe uit nr 2, het witte uit nr 1.
De stof van het blauwe jurkje is wat zwaarder en geeft daardoor een wat meer volume.


De onderrok en de mouwen werkte ik af met een fluo biaislint.




Na ons bezoekje aan Lillo trokken we naar het MAS en zagen we dat baksteenrood en hemelsblauw perfect combineert.



En terwijl de jongste met papa ijsjes ging halen, speelden de oudsten nog even verder alsof de dag nooit zou eindigen....




16 opmerkingen:

  1. De foto's 'lezen' bijna als een film. Zoveel activiteit, zalig!
    Mooie jurkjes. En het fluolint zou ik ook wel eens willen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk met dat lintje, ja! Feestelijk en toch speels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig.. de foto's spreken voor zich.
    heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geslaagde combinaties! Wat een heerlijk weekend was het toch, he.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh dat blauwe jurkje, daar word ik vrolijk van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat blauw met fluo, wat een geweldige combinatie! Lekker zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijke lentekleedjes, zalige foto's. Meer van dat !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I like Lillo en I like die zomerjurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pastel met fluo, helemaal mijn ding. Wat ben ik fan van dat blauwe jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk gedaan!

    Ik kijk er misschien over maar ik zie het aantal volgers niet staan, wel het aantal leden dus volgens mij kom je in aanmerking :)

    Ik nomineerde meteen je blog voor de Liebster Award. Voor meer info, kijk even op mijn eigen blog: http://sewive.blogspot.be/2015/03/liebster-award.html

    Heb je ook ineens toegevoegd aan mijn favorietjes :)

    Veel groetjes, Evi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuke foto's en wat een lente frisse creaties .... Ik ben instant happy van er naar te kijken

    Jammer maar gisteren geen tijd gehad om even met je te kletsen ....

    BeantwoordenVerwijderen