zondag 3 mei 2015

Ally Jumpsuit Variatie

Deze jumpsuit was een experiment. 
Voor de broek maakte ik gebruik van het patroon Ally-jumpsuit van La Maison Victor. De bovenkant knipte ik op het gevoel. Door dat knippen op gevoel bleek de jumpsuit veel te smal en dus maakte ik een tweede. 


En helaas, helaas, ook bij de tweede versie knipte ik verkeerd: het bovenstuk bleek te kort.
Dsju toch!


Dan maar een strook ertussen naaien, want om nu nog eens opnieuw te beginnen... daar had ik even geen zin meer in. En bovendien had ik geen tijd meer want de jumpsuit moest gedragen worden tijdens de fotoshoot van de volgende dag. 



De bovenste 10cm smockte ik. Dat is heel makkelijk. Vul je spoel met elastisch garen (dunne elastiek) en laat de rest zoals gewoonlijk. Vervolgens begin je te stikken. Steeds rechtdoor en als je helemaal rond bent laat je ongeveer 1cm ruimte tussen het vorige stiksel. En zo ga je door totdat je de gewenste breedte hebt. Aan het begin en einde wel even hechten.



Gelukkig past het nu toch wel redelijk goed. De schouderbandjes plaatste ik nog wat te veel aan de zijkant zag ik pas op de foto, maar dat is rap aangepast. 


Zakjes d'r in. Altijd handig. 






En de fotoshoot was geslaagd (die hierboven nam ikzelf :-). Weer een fijne dag gehad, meer foto's volgen!



Patroon broekdeel: Ally Jumpsuit, La Maison Victor
Stof: Binnekort in onze webshop.


17 opmerkingen:

  1. Leuk stofje.Oh ik wil dat ook eens mee maken zo'n fotoshoot,eens zien hoe dat in zijn werk gaat,lijkt me leerrijk en de moeite maar ja ik heb gene webshop,geen naai talenten zoals sommige bloggers maar dromen mag,hé!Ben al blij dat ik hier een beetje mag mee genieten van jullie fotoshoot... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De jumpsuit is haar op het lijf geschreven (niet te zien dat er wat doorzettingsvermogen nodig was). En nu heb je me weer heel benieuwd gemaakt naar het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die cupcake foto is gewoon zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dochters van jou zijn nu al echte modellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi! Stof past perfect bij model. Heb je dat gesmockt dat bovenstuk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bovenstuk is inderdaad gesmockt, dat vergat ik nog te schrijven, zal dat nu eens even aanpassen :-)

      Verwijderen
  6. Die dochter van jou heeft lange benen! Mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk! Zo'n fotoshoot lijkt me echt eens heel tof om te mogen doen. En aan de foto's te zien genieten jullie er ook van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, jou dochter staat mooi met een jumpsuit! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi! De stof, de dochter en de jumpsuit! ;-) Is dat niet veel werk, dat smocken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smocken is niet veel werk, het is eigenlijk heel makkelijk. Om je spoel wind je een elastisch garen en bovenaan hou je je gewone draad. En dan moet je de hele tijd rechtdoor stikken, in cirkels.

      Verwijderen
  10. Toffe jumpsuit en mooi stofje ook!
    Benieuwd naar wat er nog komt in de webshop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo tof! de stof, het model en de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een mooie stof. Ik weet uit ervaring dat een jumpsuit niet zo makkelijk is om een goed patroon te maken. Ik heb daar ook op zitten piekeren en uiteindelijk is het me gelukt. De kinderen moeten genoeg bewegingsruimte hebben, de spriet mag niet te laag zitten en vooral, de stof moet wat soepel vallen.... Wat hier zeker het geval is...MOOI.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een jumpsuit, ik ben helemaal fan van de uitwerking en van het stofke!!!

    BeantwoordenVerwijderen