vrijdag 8 mei 2015

Fotoshoot

Op een dag kwamen Stephanie en Sylvie langs.
We bladerden door wat La Maison Victors en babbelden wat op ons zonovergoten terras.

Er werde gewikt en gewogen en uiteindelijk kozen we voor iedereen een stof en een patroon. De week daarop begonnen we eraan. Eerst het patroon uitknippen, dan de stof, je kent het wel.
We babbelden en lachten wat af want dat gaat zo, als je aan het naaien bent.

We werkten al gauw toe naar een fotoshoot. Ik maakte zelf nog wat extra stuks en zo hadden we al gauw genoeg gerief bij elkaar.

Afgelopen zondag was het zover. De dagen die eraan voorafgaan ben ik altijd wat onrustig. Niks vergeten? Zal ik alles wel op tijd af hebben en vooral: hebben we wel goed gepast? Ik bestelde taart, kocht nog wat accessoires en ruimde op. Want 't ging in onze woonkamer gebeuren deze keer.

Voor Hannah (in 't oranje) maakte ik de Ally Jumpsuit uit La Maison Victor. Voor Astrid ook, maar het bovenstuk wijzigde ik, zoals je hier al kon lezen.




Daarna maakte ik mijn allereerste Cisse ooit. Tof patroontje. Goed uitgelegd, leuk om mee te werken. Ik koos voor de makkelijke variant: geen rits vooraan, dat gaat het snelst :-)


De zakjes werkte ik af met grijze paspel.


En daarbij ook nog een hemdje uit Homemade Minicouture. Dat bleek niet goed te combineren met de Cisse hierboven, dus gebruikten we een broek uit de winkel. 
Het hemdje is trouwens echt een aanrader. Makkelijk en snel klaar, helemaal mijn ding :-)



De zus van Alex kreeg een zwierjurkje aan uit het boek SVDHZ. Een goed basispatroon voor iedere beginneling! 





Voor Hannah maakte ik een jurkje uit Homemade Minicouture. De rok werd een zwierrok, want dat wilde ze zo graag. 




 En dan voor Astrid nog een plooirokje, uit SVDHZ 1.




Voor Felix maakte ik ook een Cisse. Deze keer met valse gulp. Maar hij trekt wat open tijdens het dragen, dus wat mij betreft toch liever zonder valse gulp. 



En voor Oscar maakte ik de Leather Sweater. Leuk patroon zeg! Ook weeral niet moeilijk en snel klaar. 
Ik werkte aan de schouders met echt leer. Ik twijfelde enorm over de kleur en liet daarom Stephanie kiezen, 't werd per slot van rekening een sweater voor haar zoontje. Ben heel blij met het resultaat. En 't was ook leuk om eens voor jongens te naaien. Is weer eens wat anders. 


En toen waren er nog de grote mensen die gekleed moesten worden. 
Dit jurkje maakte Stephanie. Het is de Candy Dress, maat 176. We moesten het nog wat innemen en de hals wat dieper maken om het mooi te laten passen. 


Voor Sylvie maakte ik de Harley-top uit La Maison Victor. 


En omdat ik dan toch al bezig was: voor mezelf ook eentje.
Alleen vergat ik hier dat de groene stof niet rekt.
Dsju!
Ik geraak er juist in, maar eigenlijk had het beter geweest dat de stof mee-rekt. 


Voilà, dat was het. 't Was een leuke dag, graag meer van dat!



De stoffen die we gebruikten vind je in onze webshop.
De foto's werden gemaakt door Frieda Vanhauwaert. 

23 opmerkingen:

  1. Heel schoon, al die kleurtjes samen. Mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleurrijke bende! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwie! Wat een mooie stuks zeg!
    Ik ben zwaar fan van de leather sweater en de plooirok van Astrid! Wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe dingen seg!!! Die candy dress vree interessant!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kleurrijke fotoshoot! De Candy jurk voor volwassenen, die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt prachtig!! En zoveel verschillende stuks :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amaai, wat een naaiijver. Die candy voor volwassen ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amaai, wat een naaiijver. Die candy voor volwassen ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola, jij hebt niet stilgezeten, wat een vrolijk geheel! En die candy, die blijft bij mij ook meteen hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die laatste foto is geweldig! En de blauwe candy is helemaal mijn ding, ik haast mij naar de shop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Prachtige maaksels en zo'n leuke foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Leuke naaisels, leuke foto's. Heel geslaagd, als je 't mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuk zo alles bij elkaar! Dat heb je toch niet op 1 dag kunnen naaien he? Anders moet ik dringend sneller leren zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, mooi, mooi!!! Die laatste Harley vind ik prachtig! Jammer dat je hem niet zo makkelijk aan of aan krijgt, want hij staat je beeldig

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stuk voor stuk mooie creaties. Jij hebt precies ook niet stilgezeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige creaties! De Candy dress voor mezelf zie ik ook zitten! En een geslaagde fotoshoot! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Cool, de fotoshoots! Wat een mooie herinneringen gaan die geven.

    BeantwoordenVerwijderen