maandag 18 mei 2015

Leather Sweather voor dames

Ik maakte een 'Leather Sweather' voor mezelf. 
Eigenlijk is het een patroon voor jongens, maar 't zag er aanlokkelijk uit. Na het raadplegen van de matentabel ging ik voor tienermaat 176. Ik wijzigde niets, enkel de hals knipte ik wat dieper uit (2cm rondom). 


Ik koos een licht, soepel breisel als hoofdstof, en een zwarte, stijve stof met keperbinding voor de schouderdelen. 


Stoffen en kleuren combineren, het is een vak apart, iets dat ik nog volop aan het leren ben. 
Want zo'n blauw-paarse kleur, waar combineer je dat nu mee?


Ik zocht in mijn kleerkast naar een bijpassende broek of rok. Blauw en zwart was te donker, rood te eclectisch en grijs te saai. Het werd een witte aanpassende broek die ik vorig jaar maakte.


En voor als het wat sjieker moet zijn: een sober A-lijntje (niet zelf gemaakt).


Hakjes erbij. 


De foto's zijn wat wazig. Dat krijg je als je dochter van vijf de foto's maakt :-) (en ze genoot er zo van, heerlijk vond ze het om telkens weer op dat kleine knopje te mogen drukken)

Het patroon past goed. Bij een volgend exemplaar (dat er zeker komt!) ga ik de schouders links en rechts een centimeter smaller maken. 

Paars-Blauwe stof: Christian Wijnants (zeer binnenkort te vinden in onze webshop).
Zwarte stof: Zware gabardine van Mis-en-Plis
Stof broek: Broekstof met stretch van Fragile
Sneakers: Veja





15 opmerkingen:

  1. supermooi! en de dochter heeft talent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hoeraatje voor talentvolle mama's en dito dochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof gedaan! Ik probeerde ook al een leather sweater voor mezelf, maar nu een patroon gevonden dat nog veel beter past: linden sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk!
    dat kreeg ik hier gisteren ook in mijn hoofd, bleek enkel dat ik net die editie niet liggen heb... typisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee! Mooi geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan er natuurlijk ook gewoon een jeans onderaan hé.
    Foto' door je eigen bloedjes, dat levert altijd sympathieke foto's op. Love it! En de sneakers ook heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, chic! allemaal aan de leather sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dochter heeft fotografisch talent hoor, fijne foto's en leuke sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier staat die ook nog op de (ellenlange) planning. Tof exemplaar, vooral met de rok vind ik hem heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke, spontane foto's en heel stijlvolle outfit!

    BeantwoordenVerwijderen