maandag 22 juni 2015

Blouson

Ik maakte een blouson. Mijn allereerste. 
Het was eigenlijk een testversie, want ik ging er vanuit dat hij niet zou lukken. Niet pessimistisch hoor, gewoon realistisch :-) 

Die paspelzakken leken me namelijk nogal moeilijk, een techniek die ik ooit leerde in de naailes maar al jaren niet meer uitgevoerd had. Gelukkig had ik support van mijn naaivriendinnen en zo lukte het eigenlijk heel vlot. 



 Ik gebruikte een patroon uit Burda Easy. De rechtopstaande kraag deed me twijfelen. Zou dat wel mooi zijn? Nu hij af is weet ik het zeker: een rechtopstaande kraag is op een blouson als deze gewoon niet zo heel erg mooi. Dus bij de volgende versie ga ik dat aanpassen. Maar verder ben ik best wel tevreden. 


Ook helemaal blij dat de paspelzak lukte. 


De mouwboordjes maakte ik wat dunner dan het patroon voorschreef. Anders werd het geheel zo zwaar. 


De mouw bestaat uit twee panden, een voor- en achterpand. Zo krijg je een naad wat voor een sportief effect zorgt.


Het patroon voorziet geen voering. Voor deze 'test-versie' vond ik het niet nodig, maar een blouson mét voering is toch net iets meer af vind ik. 

En dan had ik nog foto's op model nodig. Foto's maken van uzelf, da's echter een ander paar mouwen. 

Ik vroeg het deze keer aan de man van mijn leven en mijn oudste dochter.
Deze twee dus :-)






Zoals je ziet: het is een kort model, heel erg geschikt voor op een rok of jurkje (de broek op de foto had te maken met het winderige weer én met het uitstapje per fiets).

Patroon: Burda Easy lente/zomer 2014
Stof: 
2. Boordstof bij Bambiblauw
Deelbare rits: Veritas




14 opmerkingen:

  1. mooi! Al ben ik wel op zoek naar de paspel in je paspelzakje :). Of mis ik iets? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow, die techniek heet een paspel-zak dacht ik.... er komt inderdaad geen paspellint aan te pas ;-) Met een paspelzak bedoel ik dus steekzakken in het voorpand die afgewerkt zijn met een boordje :-)

      Verwijderen
  2. Erg mooi met die paspelzakjes! Ga ik ook eens proberen, want ik maakte laatst de versie uit LMV en hij viel hier ook hard mee om te maken. Ben benieuwd naar je volgende versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de blouson zo heel mooi en de foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! De paspelzakjes en het oranje accentje maken er iets heel leuks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Die zet ik op mijn to do!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauwh, zeg! Echt heel mooi! Zou het direct ook willen! Maar jij staat nu echt met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi! Ik was er deze week nog over aan het denken toen ik een soortgelijk model uit LMV vast had, of ik dat mooi zou vinden. Ja dus, heel mooi met die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel tof; die kleuren staan jou supergoed!
    Daar wil ik mij ook ooit eens aan wagen, maar dan ook wel met voering idd

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, zoiets staat ook nog op mijn (ellenlange) planning! Chapeau voor de paspelzakken! Ik had ook schrik voor mijn eerst, maar heel moeilijk is dat eigenlijk toch niet hé ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh super mooie kleurtjes! Hij staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. amai ik vind het superschoon !! en toffe stofkeuze ook seg!

    BeantwoordenVerwijderen