maandag 15 juni 2015

Feestjurkjes à volonté




Mijn dochter werd acht.
Ze wilde een feestje waarop ze zich mooi mocht maken.
"En dan maak jij voor iedereen een jurk en dan houden we een prinsessenfeestje". Ikzelf had andere plannen, maar kom, het was per slot van rekening niet mijn maar haar feestje. Dus ik maakte voorzichtig eens een eerste feestjurk om te kijken hoe lang dat zou duren. Toen dat redelijk snel klaar bleek te zijn, maakte ik een tweede, een derde en zo door tot 8. Want er kwamen vijf vriendinnetjes, haar zusje wilde er ook eentje en ik maakte er per ongeluk eentje te veel. 


De meeste jurken voorzag ik van een cirkelrok tot aan de tenen. Soms uit twee lagen (6 meter stof voor één rok, ahum). Omdat ik de maten niet had, gebruikte ik voor het bovenstukje het patroon Candy Cane uit het boek Homemade Minicouture. Daar komen geen knopen of rits aan te pas en door de strikken kan je de pasvorm wat beïnvloeden.
Voor de jurk van de jarige maakte ik gebruik van het patroon Whiskers, ook uit Homemade Minicouture. 

En toen iedereen haar jurk had, was het aanschuiven aan de kaptafel! 

 

 Ienemienemutte, wie mag er naast de jarige zitten? 




Haar zusje Astrid was er natuurlijk ook bij. Ze had een vriendinnetje mogen kiezen en dat was erg fijn. Zo konden die twee gezellig samen spelen.




Ook aan de gezondheid werd gedacht...


....maar niet de hele tijd natuurlijk :-)




Gelukkige verjaardag lieve Hannah!



Stof:
Rode katoensatijn
Witte kant
Witte, soepele gabardine (soon online!).

Patronen:
Homemade Minicouture

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk feest! Ik wil ook wel een feestjurk bestellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige prinsessen en wat een werk. Dat kan niet anders dan een schot in de roos geweest zijn. Proficiat aan het feestvarken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een prachtige prinsessen en wat een werk. Dat kan niet anders dan een schot in de roos geweest zijn. Proficiat aan het feestvarken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar allé gij zotteke !!
    En dan nog één teveel naaien ?!
    Hihi , je hebt wel een supermooie herinnering geschept die jij als grootmoeder later misschien nog ophaalt met je kleinkinderen ... en die Hannah zeker zelf ook zal vertellen aan haar kinderen :) Ik zie het zo al voor me !
    Superdikke proficiat aan Hannah ...
    Enne ... ben nu toch wel al benieuwd naar volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 7 jurken naaien voor een prinsessenfeestje! Wat een mazzel heeft jouw dochter met zo'n moeder. En wat voor jurken, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAW, dat is toch niet zomaar een meisjeshart sneller doen slaan! En daar kwam geen prins aan te pas!
    Weinig werk, schreef je, maar toch al een hele klus om zoveel stof te knippen.
    Goed bezig, mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat noemen ze scoren op een meisjes verjaardagsfeest! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "en dan maak jij voor iedereen een jurk" !!! Chapeau !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waw, dat doe ik je niet na! Ik vond mezelf al stoer toen ik eens 8 prinsessenrokjes stikte :) Super knappe versies seg! en heel toevallig kwam die candy cane hier deze week ook boven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaaaaaaaaaai, wat een werk, maar ook: wat een heerlijk resultaat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. "Redelijk snel klaar"? Mijn god, ik mag er niet aan denken. Courageuse vrouw, dat ben jij alvast zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh god! Jij SCOORT! Wat een geweldig feestje moet dat geweest zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fantastisch! En per ongeluk nog wel eentje te veel gemaakt. Geef maar toe: jij hebt die gewoon gedragen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amaai dat jij dat zag zitten :-), zoveel jurken maken. Die meisjes moeten dat geweldig gevonden hebben!! Hier zou er ook 1 super blij zijn met zo'n feestje :-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van een topfeest gesproken! Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai.. waw !!! Ik kan me inbeelden dat het een superfeest was!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw seg!
    Jij zal wel serieus gescoord hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. amaai, 8 prinsessenjurken, zo fantastisch ambitieus! Ongetwijfeld had je dochter het leukste verjaardagsfeest van het jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen