zondag 19 juli 2015

Jurkje voor wisselvallig weer.

Vandaag was het zo'n dag waarop ik niet goed wist wat aan te trekken. 's Ochtends 16°C, grijs en regenachtig, 's middags 23°C, zonnig en warm.

Na wat getwijfel koos ik de witte candy jurk die ik twee weken geleden maakte. Dit is eigenlijk een kinderpatroon, maar de grootste maat (176) is ook geschikt als je confectiemaat 38 hebt.

De jurk bleek al gauw redelijk perfect voor dit weer. Met een vestje erover warm genoeg en zonder vestje lekker fris. De stof is wat dikker en stijver dan gewone sweatstof. Hij voelt erg aangenaam op de huid, iets wat altijd een pluspunt is.


Het roze lintje verwissel ik naar gelang mijn accessoires.


Vandaag was het geen 30°C zoals op de foto's, helaas! Want warm weer, daar hou ik van. 
Net zoals witte jurkjes :-)



 Patroon: Candy jurk, La Maison Victor
Stof: hier








16 opmerkingen:

  1. Amai heb je dat patroon aangepast naar jou maat!Knap gedaan zeg en tof dat je de lintjes kan wisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik maakte maat 176, de grootste kindermaat. Ik vul het even aan in de tekst hierboven :-)

      Verwijderen
  3. Super leuk! Moet ik zeker onthouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, leuk om te weten dat wij madammen dat leuke jurkje ook kunnen dragen! Maat 176, komt dat dan niet overeen met lengte 1.76 m? Is best nog groot voor een kindermaat.
    Het staat je heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees dit bij 33°C, onder de Italiaanse zon, maar bedenk mij dat ik na terugkeer toch eens die LMV zal moeten aanschaffen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mohow, je meent het!!! 176 past voor jou!! Je bent een fotomodel, echt waar!
    Het is prachtig en bedankt dat je dit deelt met ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De candy-jurkjes blijven komen, ik wil dat ook nog wel eens proberen. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo tof dat je dat jurkje ook voor jezelf kan maken! heel mooi hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed plan, ik ga er zeker ook eentje maken in 176, hartstikke leuk ook in het "groot"!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk! maat 38 pas ik ook wel in, alleen ik ben wat langer dan 176 cm helaas, maar ik ga het toch proberen. 't kan maar klaar liggen voor volgende zomer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mag ik even vragen hoe groot u bent, om de lengte wat in te schatten? Ik vind deze zoooo mooi en ideaal voor de weersomstandigheden die je beschrijft :-). Met mijn 1m83 zal het misschien aan de korte kant zijn, maar wat verlengen kan ik nog net (ik heb zelf een 36-38, maar dus wel wat extra lengte :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mag ik even vragen hoe groot u bent, om de lengte wat in te schatten? Ik vind deze zoooo mooi en ideaal voor de weersomstandigheden die je beschrijft :-). Met mijn 1m83 zal het misschien aan de korte kant zijn, maar wat verlengen kan ik nog net (ik heb zelf een 36-38, maar dus wel wat extra lengte :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben 171cm lang. De jurk valt wat kort, zeker verlengen dus!

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor de tip! Daar gaan we dus inderdaad best nog wat centimetertjes bijdoen! :D

      Verwijderen