donderdag 23 juli 2015

Sweaters

Een sweater, dat komt altijd van pas. 
En deze koraal-roze mocht niet ontbreken in mijn garderobe.



Net zoals mijn vorige versie gebruikte ik een paspel in de raglan-naad. Een extra-dunne paspel deze keer. De mouwen sloeg ik twee keer naar binnen en één keer naar buiten om (als u begrijpt wat ik bedoel...) en dan stikte ik het vast met een flauwe zigzagsteek, boven en onder. De halsboord sloeg ik 1,5 cm om en stikte hem vast met een zigzagsteek.


Omdat ik niet meteen iets vond om erbij te combineren, maakte ik nog een rokje uit een donkerblauwe jeansstof. Een eenvoudig, recht rokje met blinde rits in de rug en nepen in de zijkanten. Het patroon vond ik in de Knipmode augustus 2015.

En omdat eentje geentje is, 
maakte ik er nog eentje in 't geel. 


Hier gebruikte ik geen paspel in de raglannaad. De halsboord werd afgewerkt met een boordstof en de mouwen sloeg ik ook weer drie keer om. Nu stikte ik hem maar op enkele punten vast, niet helemaal zoals de roze. 


Patroon sweater: Knipmode maart 2015
Patroon rokje: Knipmode augustus 2015

14 opmerkingen:

  1. mohow, wat een onmisbaar ding in mijn kleerkast!
    ik onthoud je tip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei schoon, gebruikte je elastische paspel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een katoenen niet-rekbare paspel. Dus geen elastische!

      Verwijderen
  3. koraal roze mag niet ontbreken in je garderobe om dan daarna niet direct iets te vinden om het te combineren: GEWELDIG vind ik het!!
    Mooie stuks gemaakt!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is echt supertof van model; ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt tof gemaakt,vooral met die paspel,ga ik proberen te onthouden voor als ik binnenkort aan mijne sweater ga beginnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen