woensdag 2 september 2015

Blouson uit ribfluweel

Ik had een witte ribfluweel en maakte er een blouson uit.
Lekker warm en toch nog licht van kleur voor in de herfst of lente.


De kraag is niet helemaal zoals ik in gedachten had, en één paspelzak had beter gekund.
Maar kom, dat trekken we ons deze keer niet aan, er zijn ergere dingen :-)

Toen ik bij Veritas toevallig de gestreepte boordstof vond, was ik helemaal in m'n nopjes. Net een tikkeltje frisser dan het effen donkerblauw dat ik eerst in gedachten had.



Voor de voering gebruikte ik een lichte katoen. Erg fijn om te dragen als je onder de blouson iets met korte mouwen draagt.

Het patroon komt uit Burda Easy (al is het patroon ook weer zo niet super-easy, om eerlijk te zijn). Lente/zomer 2014.
Stoffen: hier en hier.

8 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan, ziet er heerlijk uit om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartje voor de bloemen-streepjes-combi! En als je er nu een dubbelzijdige ritstrekker op steekt, kunnen de bloemen ook eens langs de buitenkant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt, super mooi, alles wat jij maakt voor jezelf is helemaal mijn stijl <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, dat wil ik ook nog wel eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, dat wil ik ook nog wel eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen