maandag 25 januari 2016

Dcember bags meets Lora

De Lora-jurk van La Maison Victor stond hier al het tijdje op het verlanglijstje.
Maar zo'n jurk alleen is nogal kaal, nietwaar, en daarom combineerde ik hem met een HEEL mooie clutch van het gloednieuwe Belgische tassenmerk Dcember.

De tassen worden met zorg voor mens en natuur gemaakt. 
Want, om het met de woorden van Dcember te zeggen: "The way we consume, makes us aware how we love and treat life". 
Zo is dat.


Het stofje dat ik voor deze jurk koos, is een zwarte sweaterstof met zilverkleurig glitterborduursel. Erg gemakkelijk om te verwerken en één van mijn favoriete stofjes van dit moment. 


Ook het patroontje vond ik erg leuk om te maken. Niet te moeilijk, dat is altijd meegenomen :-)
De mouwen liet ik weg en ik gebruikte geen rits in de rug. 


Daarnaast maakte ik nog een recht, zomers rokje. Het patroon maakte ik al eerder (altijd leuk als je het niet meer moet overnemen) en komt uit de Knipmode van augustus 2015.


 De stof is licht geweven en leent zich voor veel verschillende soorten kleding. 
En ook hier weer: een bijpassende Dcember-clutch :-)
(trouwens, ga zeker eens kijken, 't is daar nu solden!)




Patroon Lora-jurk: La Maison Victor
Patroon recht rokje: Knipmode augustus 2015
Stof: Lora jurk en Hawaï, beiden te vinden in mijn webshop

21 opmerkingen:

  1. Allebei heel mooi! De zwarte glitterstof kocht ik gisteren ook, echt een schoontje. En die modellenallures van jou blijven maar komen, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat sweaterstofje ziet er heel erg mooi uit! Tof kleedje, comfy en stijlvol tegelijk, da 's en max!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zie je er weer stralend uit xxx your husband

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooi! De clutch ook maar in eerste plaats alle complimenten aan jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben fan van de Lorajurk! Ook het rokje is mooi natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zowel de jurk als de rok zijn zoooooo stijlvol! Het stofje dat je gebruikt hebt voor de lora bijt al ongelooflijk in mijn bil!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat hou ik van je blogreeksen. Het ene moois na het andere, op enkele dagen tijd. Pure verwennerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, echt heel mooi. Recht uit de boekjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Heb je die Lora in die stof zonder rits kunnen maken? Rekt de stof genoeg mee? Ik heb hem hier nu liggen maar kan het zelf moeilijk inschatten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte inderdaad geen rits, de stof rekt genoeg mee. Maar als je hem mét mouwen maakt, zou ik wel een rits toevoegen.

      Verwijderen
  10. Wauw PRACHTIG allemaal ! En schoon foto's ook !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die rok, die mag ik 100 keren zien voorbijkome op mijn scherm, ik blijf die fantastisch mooi vinden

    BeantwoordenVerwijderen