maandag 11 april 2016

Playdress

Ik ontdekte de Sienna jurk van La Maison Victor en maakte twee versies (zie ook vorige blogpost). 
De eerste versie was in een katoentricot, de tweede -deze- in een katoenen, weinig-rekbare sweatstof. 



 Hier en daar paste ik het patroon aan. Zo heeft de rug van mijn versie geen strik en de hals achteraan is minder diep uitgesneden. 


Ik maakte weer maat 110 voor mijn 6,5 jarige dochter maar deze keer ook wat langer. Lekker praktisch tijdens het spelen.




De mouwen plooide ik om (nu enkel nog even vaststikken :-)


De halsboord plooide ik om en stikte ik vast met een zigzagsteek.


 





Het is een heerlijk speeljurkje, dat prima te combineren is met kousenbroek of legging. Er zullen er zeker nog volgen! 



Patroon: Sienna jurk, La Maison Victor jan-feb 2016

10 opmerkingen:

  1. Ik vind deze versie nog leuker ....ga ik zeker eens maken
    Ziet er zalig comfortabel uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben alvast fan van de aanpassingen die je deed, zo zie ik het ook veel beter zitten! Schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Zo fan van die stofjes. Ik moet er dringend eens in knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ook het konijntje zag dat het goed was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik houd ook van die Sienna, ik maakte er ook al eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi!! De meisjes hier thuis zouden ook grote fan zijn van dit kleedje

    BeantwoordenVerwijderen