donderdag 19 mei 2016

Feestjurkjes

De komende periode staan er hier dus nogal wat feestjes en ander leuks op de agenda. Stiekem wil ik dan voor ieder feestje een nieuwe jurk maken. Voor het lentefeest van nichtje Martha maakte ik deze jurkjes. Voor het doopfeest van neefje Floris maakte ik twee andere jurkjes, eentje in het blauw en eentje in het groen-achtig (op mijn kleurenwaaier heet die kleur 'wasabi', maar bij mij roept dat toch een ander soort groen op...).



De stof is een medium katoen die zich makkelijk laat verwerken. Ze heeft een natuurlijke kreuk, niet overdreven, net genoeg voor een mooi effect. 


Het patroon dat ik koos was weer het patroon 'Once upon a party' van ienemiene



Voor onder de jurkjes maakte ik een tule-rok. Heel eenvoudig: twee lagen tule en dan een elastiek in de taille. 








Leuk ook wel dat deze jurkjes niet enkel als feestjurk hoeven te dienen. Zonder tule kunnen de jurkjes gewoon naar school aan.
De foto's werden gemaakt door onze overbuurjongen.

De stofjes zijn van het italiaanse kinderkledingmerk Amelia Milano, ze zijn vanaf vanavond te koop in onze webshop

En dan nu, hop voorbereiden voor het volgende feestje!


10 opmerkingen:

  1. Mooie jurkjes!! En de stof ziet er heel tof uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een mooie kleurtjes! Eens zien hoe lang ik me kan inhouden vanavond :-) En chapeau voor de overbuurjongen: mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van mij zou haar rok in tule er elke dag onder dragen ... :-) en eigenlijk wil ik ook voor elk feest een andere jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtkleurtje voor prachtkleertjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk ging ik eerst wat andere stofjes opwerken, maar dat gaat nu wel heel moeilijk worden... Toffe jurkjes en mooie stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalige foto's! hartje voor de kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen