zondag 8 mei 2016

Once upon a party

De mei-maand staat hier vol gepland met feestjes en plezier. 
Tijd voor feestjurkjes!


Ik probeerde eens het patroon 'Once upon a Party' van Ienemiene.
En het viel in de smaak!

Voor Hannah maakte ik de versie met de strokenrok. 
Voor Astrid, de tulpenrok met strik. 





De maten klopten goed, al moest ik wel de armsgaten wat dieper uittekenen. 


De stof die ik gebruikte is een wat dikkere stof uit ca. 80% katoen en 20% polyester, zonder stretch. Er zit een gouddraadje door en heeft daarmee een feestelijk allure.


Voor de fronsen gebruikte ik een lichte, rekbare viscose-stof (een lichte jersey eigenlijk). 


De tulpenrok ga ik wel vervangen door een breder model, want de dochter kan naar eigen zeggen de beentjes niet genoeg bewegen (wellicht een minder groot probleem als je rek-stof gebruikt). 


Het leuke aan dit patroon is dat je redelijk wat kan variëren. Er zijn verschillende bovenstukken en rokdelen die je naar hartelust kan combineren. 
Ook erg heldere beschrijving!

Stoffen: hier en hier.







20 opmerkingen:

  1. Oh die met de stroken vind ik prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze modelletjes ook zo prachtig! En gaat die oudste hier naar haar eerste bal??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, de oudste ging hier naar een huwelijksfeest, samen met ons :-)

      Verwijderen
  3. Die dametjes staan beeldig met hun feestjurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dametjes staan beeldig met hun feestjurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn beide mooie meisjes met prachtige kleedjes aan zeg!Die laatste foto,waar is die gemaakt?Mooie locatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jurken! En ik vind dat de modellen precies juist afgestemd zijn op de dametjes! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De modellen van de jurken bedoel ik dan he (beetje verwarrend als ik terug lees ;-))

      Verwijderen
    2. hihi, ik had het in één keer goed begrepen gelukkig :-)

      Verwijderen
  7. Prachtige meisjes in knappe jurken! Heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalige jurkjes ... en vooral ook zalig om de zussen zo bezig te zien !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi, die combinatie jurken en stof: topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik krijg nooit genoeg van die zusjes-foto's. wat een zalige kindertjes hebben jullie!

    BeantwoordenVerwijderen