vrijdag 10 juni 2016

Angel Sleeve Top

Een tijdje geleden maakte ik de Angel Sleeve Top van Salme Sewing Patterns. 

Ik besloot de kraag anders af te werken: geen beleg, maar een boordje. Hiervoor mat ik het aantal centimeters van de halsomtrek, en knipte een reep stof dat 20% korter is uit dezelfde stof als het topje. 
Dus als je halsomtrek 60cm is, doe je 60-12 (want 12 is 20% van 60)= 48cm. Daarbij tel je 2cm naadwaarde en kom je op een reepje van 50cm lang. De breedte kan je kiezen, ik nam 5cm, incl naadwaarde. 

Van dat boordje maakte ik vervolgens een cirkel door de korte uiteinden aan elkaar te stikken.

Deze cirkel stikte ik vervolgens vast aan de hals. Beetje trekken tijden het naaien zodanig dat het boordje plat komt te liggen en de hals dus niet gaan lebberen. 



De mouwen overlockte ik enkel, ik zoomde ze niet om omdat de stof erg licht en rekbaar is. Dat zou geen mooi resultaat geven. 



En nu dat de zomer in het land is, kwam dit topje al goed van pas. 
Een heerlijk zomers topje in een beetje doorschijnende stof
Zomers gevoel verzekerd!








10 opmerkingen: