zondag 12 juni 2016

Nieuwe stoffen Marie-Léonie Stock

Ik probeerde twee nieuwe stoffen uit van het Belgische modelabel Marie-Léonie Stock

Eerst neopreen. Gemaakt van polyester, redelijk dik, warm, en ze rafelt niet. Het lijkt erg op het materiaal waarvan duikerspakken gemaakt zijn, al is deze stof niet waterdicht.



Het patroon van de sweater vond ik in het boek Urban Style. De hals- en mouwboorden werden afgewerkt met witte boordstof. 

De sweater zit wat ruim, maar volgens mij hoort dat zo.
Het Rachel-rokje toonde ik hier al eerder.

De sweater heeft nu nog geen opdruk. 
Ik denk daar nog wat over na :-)






Op onze Pinterest-pagina maakte ik een bord met neopreen-inspiratie. 

Dan over naar de tweede stofkeuze!
Een jurkje waarin ik er heel erg schattig en lief uit zie :-)








De stof is een wat dikkere en o-zo-zalige crêpe in een zeer donkerblauwe kleur. 
Verwerkt makkelijk, ook rimpelen gaat in deze stof opvallend makkelijk. 

Het patroon: Fran Jurk, La Maison Victor mei/jun 2016.
Ik maakte maat 38 wat goed past aan de schouders, maar naar mijn smaak te breed was in de taille. Ingenomen met 4 cm link en 4 cm rechts. 
Ook de lengte was te kort voor mijn lengte: + 8cm


Deze en andere stoffen online vanaf zondag 12 juni, 20u30!

7 opmerkingen:

  1. Hahahaha, ik lig in een deuk met de foto van de FCUK opdruk. Zalig! Ik zou weten wat kiezen, K! 👍🏻👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige trui ! Ik zou hem zo kopen ! Haha en ik ben ook helemaal fan van de FCUK foto & opdruk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof die trui, ik maakte vorige week eenzelfde trui, ook in dezelfde kleur. Grappig. Leuk die witte boord.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Top! Twee verschillende stijlen, maar beiden passen je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen