vrijdag 24 juni 2016

Nine it is!

Ze werd negen, dat Hannah'tje. 
En blij dat ze was.

Wij vierden dat hier met een pyjama-feestje. En bij een pyjama-feestje horen pyjama's :-)
Iedere gast kreeg er eentje.


Voor het bovenstuk gebruikte ik het Malik-hemdje uit La Maison Victor mei/juni 2015.
De stof: een katoenen tricot van Baba Babywear. 
Er aan vast een gerimpelde boord.




De mouwboorden werden afgewerkt met boordstof.


 Maar owee,
 ik vergat tijdens de voorbereidingen toch wel een pyjama te maken voor mijn jongste niet-jarige dochter.

Drama!

Rap nog een extra exemplaar gemaakt terwijl het feestje aan de gang was.
Dat het niet afgewerkt was, was dan maar zo :-)




Nu, om eerlijk te zijn hou ik eigenlijk niet zo van rimpelen.
Dus ik probeerde het eens niet op de klassieke manier (=twee rimpeldraden stikken, aantrekken aan de uiteinden en dan vaststikken)

Bij Veritas kocht ik framilonband.
Dat ziet er zo uit:


Het is gemaakt van een soort plastiek en het werkt erg makkelijk. 
Tijdens het stikken trek je aan het elastiek. De stof laat je gewoon in 'rusttoestand' (niet trekken tijdens het stikken). 

Het resultaat is een gerimpelde boord die je makkelijk vast kan naaien aan het lijfje. 

Omdat het een pyjama was vond ik het niet nodig de zoom om te zomen, 
ik overlockte hem enkel. 




Het werd een leuk feestje, met knutselen, kaasfondue, aardbeien-met-slagroom, ontbijtje, pannenkoeken en spelletjes.

Volgend jaar 10!

14 opmerkingen:

  1. Tof! Ik vond die framilon niet bij veritas. Heet die daar anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vroeg gewoon naar Framilon-band en men wist meteen wat ik bedoelde. 't Was bij de Veritas in Wilrijk :-)

      Verwijderen
    2. Zal eens naar daar gaan dan in schelle keken ze alsof ik Chinees sprak 😉

      Verwijderen
  2. zotjes, echt zotjes. Ik wil ook vriendin zijn van Hannah! Hoera lieve meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een even groot feest voor de genodigden als voor de jarige zelf met zo'n leuke pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een even groot feest voor de genodigden als voor de jarige zelf met zo'n leuke pyjama!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, machtig. Leuk idéé!
    Zag er zalig en gezellig uit.
    Staat in hun geheel gegrift.
    Ik hou niet van framilon geef mij mr de gewone dunne elastiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier in Roeselare hoorden ze het in Keulen donderen toen ik naar Framilonband vroeg.

    Maar los daarvan, wat een machtig idee zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe origineel gemaakt! Ik ga er ook eens achter kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik rimpel niet veel als zonenmoeder, maar met twee metekindjes zal ik deze tip maar beter onthouden. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een tof feestje zeg! dat zal idd wel een succes geweest zijn!! dat van die framalon ga ik onthouden, bedankt voor de tip!! zou dat hier in de VS ook zo heten? En misschien een domme vraag, maar is het niet lastig bij rekbare stof om de stof niet te rekken tijdens het naaien van die band, waar je dan wel aan moet trekken? :-S

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee hoe dat in de VS heet... :-)
      En het is helemaal niet lastig om de framilon te rekken en de rest niet. Maar da's misschien persoonlijk ;-)

      Verwijderen
  10. Oh super zeg, om naar een feestje te gaan en zo'n leuke pijama te krijgen: de max!

    BeantwoordenVerwijderen