dinsdag 2 augustus 2016

Rianne-jurk in kant

Tijd voor de Rianne jurk!
Je ziet hem in blogland geregeld verschijnen en zelf besloot ik hem te maken met twee lagen stof:
een laagje punta di roma
en
een laagje kant.

Punta di roma is een dikkere jersey die rekbaar is en mooi valt. Een erg comfortabele stof die je zowel 's zomers als 's winters kan gebruiken. 


Werken met twee lagen is wat extra knipwerk. Maar de jurk heeft weinig patroondelen, dus dat kwam goed uit. 

Eerst knipte ik de punta di roma


...en dan de kant. 


Beide lagen werden eerst aan elkaar genaaid met de overlock.
Want dat werkt het prettigst. 
En prettig werken
dat doen we hier graag :-)





De taille werkte ik niet af met de valse tunnel die het patroon voorschrijft. 
Voor de mouwen gebruikte ik maar één laagje (kant). 



Na enig getwijfel besloot ik de hals en de zomen onafgewerkt te laten. D.w.z., enkel overlockt. 
Het stoort niet en omzomen zou het geheel te dik maken (want we hebben dus al twee lagen :-). 


Nood aan meer Rianne-inspiratie?
Mooie voorbeelden vind je o.a. hier:


Het patroon verscheen in La Maison Victor, jan-feb 2015.
Stoffen: mondepot.be

9 opmerkingen:

  1. Oh, kant... is echt schoon, heel vrouwelijk.
    :) ja... Ik ben ook dol op mijn Rianne jurk. Zo zie je maar dat de stof altijd de look bepaalt: sportief of eerder feestelijk of ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super knap! Eentje helemaal anders dan anders!😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al een paar keer die Rianne willen naaien, maar het is beslist! Ik ga ervoor! Mercikes om mij over de streep te trekken! X

    BeantwoordenVerwijderen