woensdag 21 september 2016

Coole Flock Patronen

Ik ontdekte onlangs deze blog.
Naast heel wat inspiratie op naaivlak, vind je hier ook erg toffe flock patronen.
Ideaal voor mijn lieve Hannah die al weer richting 10 jaar gaat.




Ik maakte het patroon van Ivanne. S. Model "Trop Top", variant A met lange mouw. 


Als je van plan zou zijn om hetzelfde patroon te maken: de werkbeschrijving is opvallend lang.
Maar met een beetje naai ervaring maak je dit patroon vlot zonder die lange beschrijving. 




Ik maakte de hele sweater uit dezelfde stof. Dus in plaats van boordstof te gebruiken voor de hals, gebruikte ik dezelfde stof. Om de lengte van de halsboord te bepalen, meet ik eerst de omtrek van de hals. Vervolgens knip ik een boordje dat 20% korter is (dus bij een halsomtrek van 60cm knip ik een boordje van 48cm lang). Dan dubbelvouwen in de lengte en vaststikken met de overlock.

Hannah vindt de letters kei cool. Op naar een volgend exemplaar!

Deze en andere stoffen kan je vinden in onze webshop


7 opmerkingen: