dinsdag 17 januari 2017

Leuke stofjes


Met veel plezier ontving ik onlangs de stoffen van Wolf & Rita. 

Wolf & Rita is een Portugees kinderkledingmerk dat klein begon en inmiddels uitgegroeid is tot een kinderkledingmerk dat over de hele wereld verkocht wordt. 

De kleertjes en stoffen worden allemaal in Portugal geproduceerd: lokaal, regionaal, lekker dichtbij, daar houden wij van :-)

En zo'n nieuwe stofjes, dat testen we natuurlijk met veel plezier al eens op voorhand.


Uit één van de stoffen maakte ik jurkje nr 138 uit Burda 11/2013


Burda maakte dit patroon uit een wollen tweed, ik gebruikte een ultrazachte (ja echt, heel zacht) katoen met satijnbinding. 


Het jurkje is gevoerd met een koraalrode polino-voering (sorry, geen foto).
In de rug zit een blinde rits. 
De mouwen wilde ik korter maken maar dat mocht niet van de dochter :-)




De kraag hoort er eigenlijk aan vast. Omdat de werkbeschrijving nogal ingewikkeld was, besloot ik de kraag aan een biaislint vast te stikken. Zo kunnen we nog kiezen of we de jurk met of zonder kraag dragen.  


De jurk is niet alleen erg zacht, maar draagt ook erg comfortable zo te zien.
Helemaal Zen :-)


Deze en andere stoffen van Wolf & Rita zijn vanaf zondagavond, 22 januari te koop in onze webshop



8 opmerkingen:

  1. Ik kijk er naar uit want er zitten pareltjes in de collectie, zie ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn nieuwsgierigheid is al geprikkeld :-) Leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, ik kijk uit naar de nieuwe stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beauty! Ik wil zo ook wel een stukje bemachtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt helemaal verliefd ben ik! Ik zal klaarstaan zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sta klaar subiet!! Echt zalig mooie stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen